Slimme bezoekersteller: Sodisense SMC

Wat is jou de afgelopen weken opgevallen in de winkelstraten? De looproutes, de medewerkers met handschoenen of toch de beruchte stapel mandjes bij de ingang met een rol keukenpapier en een fles desinfectiemiddel? Dat laatste viel ons ook op. En tel daar ook nog een medewerker bij op die handmatig, met een klikker weliswaar, het aantal bezoekers in de winkel telt. Dat moet toch slimmer kunnen? Remoticom, Mr. Fill, Vodafone en Dockbite sloegen de handen ineen en ontwikkelden samen de Sodisense Smart Crowd Manager.

 

Sodisense SMC is een slimme toegangspaal voor o.a. retail, kantoren en restaurants. De paal telt bezoekers die het pand betreden en verlaten en stuurt deze informatie realtime naar de app en het platform. Het is mogelijk om zelf het maximaal aantal bezoekers via de app in te stellen. Wanneer dit aantal bereikt is, krijgen de medewerkers een seintje. Bij teveel mensen geeft de paal automatisch de tekst ‘wait’ (wachten) aan. 

 

Alle data over het aantal bezoekers vind je terug in het platform maar ook in de app, die door Dockbite ontwikkeld is. Door middel van slimme oplossingen zorgen we ervoor dat de winkel- en werkomgevingen veiliger worden. De Sodisense SMC is niet voor niets ‘smart’ want hij biedt op langere termijn ook inzage in het effect van lokale marketing acties. De Sodisense SMC is per direct verkrijgbaar vanaf €950,- via sodisense.com.