De uitdaging

AENC levert totaal IT & AV diensten, maar ook producten als projectoren, touchscreens, projectieschermen, displays en benodigde accessoires. Verschillende takken binnen het bedrijf leveren specifieke producten aan specifieke branches. Gemene deler in al deze takken is dat service en kwaliteit hoog in het vaandel staan. De meeste van hun klanten zijn langdurige afnemer. AENC vroeg ons een digitale oplossing te maken in het licht van haar visie op klantbetrokkenheid, converteerbaar naar al haar ondernemingen.

De oplossing

We vonden het antwoord in TiC portal. Klanten kunnen hierop inloggen, een bestelling doen, hun orders inzien en volgen, maar ook retouren en SLA’s worden gefaciliteerd. Alle producten kunnen worden opgezocht, ingedeeld naar categorie en doorzoekbaar met slimme filters die data ophalen uit onder andere hun ERP pakket en ICECAT. Elastic search is geïmplementeerd om deze zoekfunctionaliteit binnen het systeem optimaal te laten werken.

De medewerkers van AENC en de klanten staan in deze portal in verbinding met elkaar. Zo kunnen de medewerkers offertes opmaken en deze publiceren in het account van de klant. De gebruiker kan direct contact opnemen met AENC, door servicemeldingen te doen wanneer er iets defect is aan een product, of producten retour zenden.

Het resultaat

Het platform zorgt voor een hoog serviceniveau voor de klanten van AENC Groep. Dagelijks loggen er vele gebruikers in op het platform. Binnen de AENC Groep zorgt het voor verbeterde afstemming van vraag en aanbod, product en serviceniveau, waarop het bedrijf zich constant verder kan ontwikkelen naar de marktvraag.