Design Sprints, nu ook digitaal!

Steeds meer klanten maken kennis met onze Design Sprints. Soms een wat kortere workshop van een halve dag, maar ook vaak 2/3 dagen continu hard werken om een probleem op te lossen. 

 

Design Sprints zijn ooit bedacht binnen Google Ventures, het investeringsbedrijf in kansrijke start- en scale ups van moeder Alphabet. De Design Sprint is gebaseerd op Design Thinking. Voordat het team een product ontwikkeld, helpt de Design Sprint bij het inzichtelijk maken van de doelen, het valideren van aannames en het definiëren van oplossingen.

 

We helpen je onder de huid van je eindgebruikers te kruipen, keuzes te maken en oplossingen te verzinnen waar je anders nooit aan had gedacht. Dit resulteert in een testklaar eindproduct voor je klant.

 

Onze laatste fysieke Design Sprint was 9 en 10 maart in het #AMSinstitute met #PostNL. We wilden met een multi-discplinair team middels een een Design Sprint achterhalen hoe we congestie kunnen meten. Wat betekent congestie? We reden mee met pakketbezorgers en interviewden binnenstad bewoners. Welke interne en externe data bronnen zijn er beschikbaar? Nadat we de definitie van congestie hadden bepaald zijn we tijdens lightning talks geinspireerd. Daarna tijdens het ideation proces ideeën samengevoegd en uitgewerkt tot prototypes. Welke vervolgens gepresenteerd werden aan beleidsmakers, wetenschappelijke en andere logistieke bedrijven.

 

Hierna deden we Digitale Design Sprint met oa. MrFill en Mediq. Dat ging eigenlijk veel beter dan verwacht, en de deelnemers waren erg enthousiast. We gebruikten Google Hangouts en Slides in combinatie met #Theydo.app.